تبلیغات
پس از آتش بس - ترس از ایده پردازی
 
درباره وبلاگ


پس از آتش بس، وبلاگ صفیه رضایی؛
کارشناسی ارشد علوم سیاسی ، نویسنده و روزنامه نگار است.

مدیر وبلاگ : صفیه رضایی
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
پس از آتش بس
وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
یکشنبه 9 خرداد 1395 :: نویسنده : صفیه رضایی

 کپی پردازی یا تولید تکراری آنجایی به عنوان یک مشکل شناخته می‌شود که دستان ایده پردازی برای طرحی‌های نوین وجود نداشته باشد. به ویژه اینکه بازار رقابتی بیشتر بر این مشکل دامن می‌زند. هر چند ثبت ایده‌ها در یک بانک اطلاعاتی رسمی این مشکل را مرتفع می‌کند با این حال باید یک نکته را در نظر بگیریم که آفت ایده پردازی تنها دنیای رقابتی یا کاهش هزینه‌های طراحی صنعتی نیست. گاهی مشکلات تولید و بی‌اعتمادی به فضای کسب و کار چنان تولیدکنندگان را دچار روزمرگی می‌کند که تنها به اصطلاح می‌خواهند چرخشان بچرخد و انبار پر از تولیدات انباشت شده را خالی کنند. اینجا نمی‌توان با تمام اعتماد و اراده از نبود خلاقیت بین مدیران صنعتی سخن گفت؛ بلکه باید در نظر داشته باشیم که نوآوری و رویکرد نوآورانه، زمانی استراتژی یک سازمان می‌شود که روزمرگی‌ها بر آن سایه نیفکند. بسیاری از افرادی که در عالم صنعت فعالیت می‌کنند زمانی که از آنها در مورد شرایط تولید و تنوع در طراحی و ایده پردازی سوال می‌شود مشکلات برون سازمانی و تکاپو در بازار را در اولویت‌های مشکلات خود می‌دانند. جای این سوال باقی است: که در کم و زیاد مشکلات واحدهای صنعتی، چه میزان به اهمیت روانشناسی صنعتی تکیه شده است و برای حل مشکلات کارگاه‌ها و واحدهای صنعتی چه میزان تسهیلات برای مشاوره‌های صنعتی برای مدیران و نیروهای شاغل در واحدها اختصاص پیدا کرده و می‌کند؟ این نکته‌ای است که در لابه لای بسیاری از گفته‌ها مخفی می‌ماند. زمانی که ما از سرمایه‌گذاری و هزینه‌ها در طراحی صنعتی سخن می‌گوییم و  هزینه‌های مستقیم، هزینه‌های ساخت و هزینه زمان در این پروژه‌ها را بازگو می‌کنیم چه میزان به سطح ایده پردازی و خلاقیت یک مدیر ایمان داریم؟ بسیاری از مدیران یا تولیدکنندگان جدا از هزینه‌های طراحی و تحقیق برای تولید، از ایده پردازی یا دنبال کردن آن ممکن است واهمه داشته باشند؛ چرا که هزینه بر است و به درستی نمی‌توانند فضای کسب و کار و بازار را پیش‌بینی کنند. در نگاهی کلی فضای کسب و کار و افتان و خیزان‌های آن نوعی واهمه ایجاد کرده است که می‌تواند یکی از دلایل نبود انگیزه برای تفکر تولید و ایده پردازی باشد. به نظر می‌رسد که در آموزش‌های مدیران صنعتی یا آموزش‌ها برای کارکنان واحدها صنعتی باید بیش از پیش به نقش روانشناسی صنعتی توجه شود یا حداقل قبل از گفتن مطالب همچون باید نوآوری باشیم، کارآفرین باشیم، خلاق و ایده پرداز باشیم... جامعه صنعتی را از لحاظ روانی پایش کنیم.


این مطلب در ایرنا منتشر شده است.





نوع مطلب :
برچسب ها : اقتصاد،
لینک های مرتبط :


دوشنبه 10 خرداد 1395 01:17 ق.ظ
سلام

وبلاگ خیلی زیبایی داری!

به منم سر بزن!

منتظرم!


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.